معرفی و بررسی

آشنایی با بسته بندی و متراژ انواع کابل شبکه

در دنیای امروز قطعا اینترنت یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر تلقی میشه. اتصال به اینترنت به‌طور کلی به دو صورت انجام میشه: اول اتصال بی‌سیم و دومی اتصال توسط کابل شبکه. اتصال از طریق کابل شبکه در برخی از جاها خیلی بهتر از اتصال بی‌سیمه چراکه پهنای باند و سرعت انتقال اطلاعات رو کاهش نمیده. در این محتوا قصد داریم در مورد انواع کابل شبکه صحبت کنیم. و بعد با بسته‌بندی‌ها و متراژهای مختلف کابل شبکه بیشتر آشنا بشیم.

کابل شبکه چیست ؟

این سوال شاید اولین سوالیه که به ذهن ما خطور می‌کنه. کابل شبکه چیست؟ کابل شبکه مجموعه‌ای از سیم‌هاست که به‌صورت دوبه‌دو به هم تابیده شده و روی آن یک روکش قرار گرفته. این روکش بیشتر از جنس PVC یا LSZH است. از کابل شبکه برای اتصال و انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف استفاده میشه. کابل لن بر اساس سرعت و پهنای باند دسته‌های مختلفی داره که این دسته از Cat1 شروع شده و تا Cat8 پیش میره. در این بین کابل شبکه Cat6 پرکاربردترین کابل شبکه در ایرانه. پس می‌تونیم به‌طور خلاصه بگیم کابل شبکه یکی از مهم‌ترین اجزای شبکه است که بین تجهیزات مختلف شبکه اتصال برقرار می‌کنه.

برندهای کابل شبکه موجود در بازار

برندهای مختلفی به تولید کابل شبکه مشغول هستن. کابل‌های شبکه تولیدی این برند‌ها در سرعت انتقال اطلاعات، قیمت و کیفیت ساخت با هم متفاوت هستن. در واقع، وجود این تنوع بسیار بالا در تولیدات کابل شبکه باعث میشه تا کاربران بتونن برای نیازهای مختلف خودشون انتخاب خوبی داشته باشن. البته این تنوع میتونه کار رو در انتخاب کابل مناسب دشوارتر بکنه و باعث سردرگمی بشه. اینجاست که اطلاع از برندهای مختلف و ویژگی‌های اون‌ها به ما کمک می‌کنه. از برندهای مشهور کابل شبکه می‌تونیم لگراند، نگزنس، بلدن، اشنایدر و… رو نام ببریم.

بسته‌بندی و متراژ کابل شبکه

کابل‌ شبکه در متراژهای مختلف و معمولا به‌صورت عمده به بازار عرضه میشه. متراژ کابل شبکه استاندارهای مشخصی داره. از جمله متراژهای استاندارد می‌تونیم به متراژهای 100، 305، 500 و 1000 متری اشاره کنیم. مسلما یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت کابل شبکه متراژ اونه. در کنار متراژهای مشخص، انواع کابل شبکه دارای بسته‌بندی‌های مختلفی هستن.

کابل شبکه با متراژ 1000 متر اغلب از استانداردهای Cat6a و Cat7 برخوداره و نوع این کابل‌ها نیز اغلب SFTP هستن و نویزپذیری پایینی دارن.
‌بسته‌بندی کابل شبکه

1- بسته‌بندی کارتنی (Reel Box)

معمولا کابل شبکه با متراژهای 100 یا 305 متری به‌صورت کارتنی به بازار عرضه میشه. در این نوع بسته‌بندی کابل‌های شبکه به‌صورت رول درون کارتن قرار می‌گیرن. روی این کارتن‌ها حفره‌هایی قرار دارن تا با استفاده از این حفره‌ها کابل شبکه رو به مرور خارج کنید. بسته‌بندی کارتنی برای متخصصان و تکنسین‌های شبکه بسیار مناسبه؛ چراکه این مدل بسته‌بندی امکان رو براشون فراهم می‌کنه تا بتونن متراژ معینی از کابل‌ رو از کارتن خارج کنن.

2- بسته بندی حلقه‌ای (Reel)

بسته بندی کابل شبکه در متراژ بالا عموما به‌صورت حلقه‌ای است. در این حالت، کابل به دور یک حلقه‌ی چوبی پیچیده میشه. به این نوع بسته‌بندی قرقره‌ای هم گفته میشه. از کابل شبکه با این سایز و این بسته‌بندی برای دیتاسنترها، سازمان‌های بزرگ یا هر مکانی که به متراژ بالایی از کابل نیاز داره، استفاده میشه.

بسته بندی و متراژ کابل شبکه لگراند

بسته‌بندی کابل شبکه لگراند

لگراند برندی فرانسویه که کابل شبکه‌ای باکیفیت و با کارایی فوق‌العاده‌ به بازار عرضه می‌کنه. کابل شبکه لگراند در متراژهای 305 و 500 متری به بازار عرضه میشه و بسته‌بندی کابل شبکه این برند به دو صورت کارتنی و حلقه‌ایه.

بسته بندی و متراژ کابل شبکه بلدن

بسته‌بندی کابل شبکه بلدن

برند آمریکایی بلدن یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در بین برندهای وارداتی در بازار ایرانه. یکی از پرفروش‌ترین کابل‌های برند بلدن، کابل 305 متری بلدن است که هم به‌صورت کارتنی و هم به‌صورت حلقه‌ای به بازار عرضه میشه. کابل شبکه بلدن کیفیت بسیاری بالایی داره.

متراژ و بسته بندی کابل شبکه نگزنس

بسته‌بندی کابل نگزنس

نگزنس برندی فرانسویه که در حوزه‌ی تجهیزات شبکه فعالیت می‌کنه. این برند کابل شبکه باکیفیتی رو به بازار عرضه می‌کنه و تونسته به‌خوبی نظر مخاطب رو جلب کنه. کابل شبکه نگزنس یکی از انواع کابل شبکه با کیفیت است که در دو متراژ پرفروش 305 و 500 متر تولید میشه و بسته‌بندی اون به‌صورت حلقه‌ای و کارتنیه.

بسته بندی و متراژ کابل شبکه اشنایدر

بسته‌بندی کابل شبکه اشنایدر

باز با یک شرکت فرانسوی روبه‌رو هستیم. این برند کابل شبکه خودش رو با به‌روزترین استاندارد روز دنیا تولید می‌کنه. کابل‌ شبکه اشنایدر در بین تمامی برندها یکی از گران‌ترین و باکیفیت‌ترین کابل‌هاست. کابل شبکه این برند با متراژها و بسته‌بندی‌های مختلفی به بازار عرضه میشه.

سخن آخر

کابل شبکه یکی از پرکاربردترین محصولات شبکه است که برای اتصالات تجهیزات اکتیو و تجهیزات پسیو شبکه به کار میره. با توجه به اهمیت کابل شبکه در برقراری ارتباط و ایجاد اتصال در شبکه بهتره انواع کابل شبکه رو از نظر استاندارد، برند، کیفیت دسته‌بندی و متراژ بشناسیم. این شناخت در انتخاب مناسب‌ترین کابل شبکه بسیار کارآمده.

وظیفه کابل شبکه چیست؟

 کابل شبکه جهت اتصال و انتقال اطلاعات در شبکه استفاده میشه.

چند نوع دسته‌بندی برای کابل شبکه وجود دارد؟

دو نوع- کارتنی و حلقه‌ای.

کابل شبکه در چه متراژهایی تولید میشه؟

متراژهای 305، 500 و 1000 متری.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x