بیوگرافی و معرفی برند

معرفی و بررسی محصولات شرکت HPI

تجهیزات شبکه رکن اصلی زندگی‌های امروزی محسوب میشن. و تهیه‌ی تجهیزات باکیفیت نیازمند شناخت برندهای باکیفیت تولیدکننده‌ی اون‌ها است. برای محافظت از تجهیزات شبکه از وسیله‌ای به اسم رک شبکه استفاده میشه که برندهای زیادی به تولید و عرضه‌ی اون می‌پردازن. برند اچ پی آی یکی از این برندهاست که در محتوا می‌خوایم به معرفی و بررسی محصولات برند HPI بپردازیم.

درباره برند HPI

برند اچ پی آی (HPI) یک برند ایرانیه که مدت‌هاست در زمینه‌ی تولید تجهیزات پسیو شبکه خصوصا رک شبکه به‌طور تخصصی فعالیت می‌کنه. محصولات برند HPI از نظر سایز تنوع خوبی دارن. به جرئت میشه گفت که برند HPI به‌عنوان یک شرکت داخلی، شرکت موفقی محسوب میشه و محصولات باکیفیتی هم داره.

اچ پی آی تونسته در کنار ارائه‌ی محصولات باکیفیت، قیمت اون‌ها رو هم در بازار داخلی کنترل کنه، برای همین میشه گفت که محصولات برند اچ پی آی قیمت مناسبی دارن. در این مقاله ما سعی داریم شما رو با محصولات برند اچ پی آی آشنا کنیم.

اچ پی آی چه محصولاتی دارد ؟

تجهیزات شبکه به محصولاتی گفته میشه که برای راه‌اندازی یک شبکه کامپیوتری به اون‌ها نیاز دارین. امروزه شبکه و تجهیزات اون وابسته به این که در چه مکانی هستن جایگاه ویژه‌ای دارن. هر سازمان و اداره‌ای باید شبکه‌هایی با کارایی مناسب و قدرتمند برای خودش راه‌اندازی کنه تا از شبکه بیشترین استفاده رو داشته باشه. محصولات برند HPI میتونه به شما کمک کنه تا به شبکه‌‌ی خودتون نظم ببخشید و حداکثر بهره رو از اون ببرید.

رک شبکه HPI

رک یک محفظه‌ی فلزیه که تجهیزات شبکه رو درون خودش جا میده و به‌عنوان چارچوب پشتیبانی‌کننده شناخته میشه. رک‌ها معمولا شامل سرورها، درایوهای دیسک، سوییچ‌ها، روتر و… هستن که اجازه میدن تمامی این تجهیزات بدون نیاز به قفسه‌بندی در یک مکان قرار داشته باشن. رک HPI در انواع مختلفی تولید میشه که به بررسی اون‌ها می‌پردازیم:

رک ایستاده

رک ایستاده HPI

رک ایستاده از پرکاربردترین محصولات برند HPI محسوب میشه و در سایز‌های 9، 12، 18، 22، 27، 32، 37، 42 و 47 یونیت تولید میشه. عموما عمق این رک‌های ایستاده به 60، 80،100  سانتی‌متر و در برخی از مدل‌های خاص اون به 107 سانتی‌متر هم میرسه.

از ویژگی‌های ظاهری رک‌ ایستاده HPI می‌تونیم به فریم‌دار بودن درب اون و استفاده از شیشه سکوریت نشکن اشاره کنیم. همچنین این رک‌ها به پنل‌های جانبی بازشو با قفل سوئیچی مجهز هستن. برای جابه‌جایی آسون‌تر، رک‌های اچ پی آی 4 چرخ قفل‌دار دارن. در رنگ بدنه‌ی اون‌ها از رنگ پودری الکترواستاتیک استفاده شده.

رک دیواری

محصولات برند HPI

رک دیواری HPI نیز یکی از محصولات برند HPI است که در اندازه‌های 6، 7، 9 و 12 یونیت و با عمق‌های 45 و 60 سانتی‌متری تولید و عرضه میشه. در رک دیواری اچ پی آی امکان نصب فن وجود داره و به آداپتورهای عمودی با شمارنده‌ی یونیت مجهزه. همچنین این محصول در طرفین پنل‌های جانبی داره.

از ویژگی‌ها ظاهری اون هم می‌تونیم به رنگ مشکلی الکترواستاتیک، قفل سوئیچی و ضامن‌های فشاری اون اشاره کنیم.

رک Outdoor

رک OUTDOOR برند اچ پی آی

در بین رک‌های مختلف، رک‌هایی وجود دارن که از تجهیزات شبکه در محیط بیرونی محافظت می‌کنن و در مقابل آسیب‌ها و عوامل محیطی مقاوم هستن. به این رک‌ها، رک Outdoor گفته میشه.

رک بیرونی برند اچ پی آی در سایزهای 7، 9، 12 و 18 یونیت با عمق‌های 60 و 80 سانتی‌متر به‌صورت دیواری و ایستاده تولید میشه و در بازار موجوده.

متعلقات رک شبکه اچ پی آی

برای اینکه بتونید از رک‌ شبکه بهترین استفاده رو ببرید باید با متعلقات اون‌ هم آشنا باشید و در جهت ارتقای رک ازشون استفاده کنید. متعلقات رک هم از محصولات برند HPI هستند که برای رک‌های تولید خودش قابل استفاده هستن. برخی از این متعلقات عبارت‌اند از:

  • پاور ماژول: پاور ماژول وظیفه‌ی تغذیه‌ی تجهیزات وصل شده درون رک ایستاده یا دیواری رو برعهده داره. پاور ماژول HPI در انواع 3، 5، 6 و 8 و حتی 40 پورت تهیه شده و ارتفاع اون به 1 یونیت میرسه. بدنه‌ی اون آلومینیومیه و به کابل ارت دار 1 و 2 متری مجهزه.
  • کابینت باتری: کابینت‌هایی هستن که باتری یو پی اس درون اون‌ها جا می‌گیره. جنس بدنه‌ فلزیه و رنگ‌های متنوعی داره.
  • بلاک پنل: برای پوشش فضاهای خالی بین رک و محافظت از تجهیزات در برابر عواملی مثل ضربه و برخورد ازش استفاده میشه. بلانک پنل اچ پی آی در انواع 1، 2، 3، و 4 یونیت تولید میشه.
  • سینی رک: برای جداسازی و تفکیک تجهیزات شبکه استفاده میشه. سینی رک HPI در عمق‌های 60، 80 و 100 سانتی‌متر برای رک ایستاده و در عمق‌های 35 و 45 سانتی‌متر برای رک‌های دیواری تولید میشه.
  • فن رک: فن رک یک عضو کاربردیه که در صورت داغ کردن تجهیزات برقی داخل رک، اون‌ها رو خنک می‌‌کنه. ابعاد فن رک اچ پی آی 12 در 12 سانتی‌متره و با ولتاژ 220 ولت کار می‌کنه.
  • کیس رکمونت: کیس رکمونت به‌صورت افقی داخل رک قرار می‌گیره و دارای اتصالاتیه که نصب اون رو داخل رک ممکن می‌کنه. کیس رکمونت اچ پی آی دارای استاندارد 19 اینچه و امکان نصب پاورهای استاندارد و مادربردهای ATX درونش وجود داره.

حرف آخر

خرید رک شبکه مثل تهیه‌ی سایر تجهیزات شبکه امر مهمیه و تنوع در نوع و سایز این محصولات کار رو برای خریداران کمی سخت می‌کنه. برای خرید رک مناسب برای شبکه‌ باید اول از همه با توجه به اندازه‌ی محیط موردنظر، تعیین کنید که به چه نوع رکی نیاز دارید. بعد از اون توجه کنید که این نوع رک با محیط شما، تعداد تجهیزات و همین‌طور بودجه‌تون سازگاری داره یا نه.

برند اچ پی آی تونسته انتظارات خریداران رو برآورده کنه و محصولاتی با قیمت مناسب ارائه بده. در این مطلب سعی کردیم شما رو با محصولات شرکت HPI آشنا کنیم تا خرید دقیق‌تر و بهتری داشته باشید.

سوالات متداول

برند اچ پی آی کجاییه؟

شرکت HPI یک برند ایرانیه.

حوزه‌ی تخصصی فعالیت این برند در چه زمینه‌ایه؟

در زمینه رک شبکه و متعلقات اون.

رک‌های اچ پی آی در چه مدل‌هایی تولید میشن؟

ایستاده، دیواری، Outdoor

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x