بیوگرافی و معرفی برند

با 5 برند ترانکینگ در ایران و جهان آشنا شوید

برند ترانکینگ موضوعیه که می‌خواهیم در مقاله امروز بهش بپردازیم. می‌خواهیم همه چیز را درباره ترانکینگ و انواع آن به شما بگیم و در آخر هم شما را با بهترین برندهای آن آشنا کنیم. ترانکینگ، اصطلاحیه که بیشتر در حوزه‌های مربوط به فناوری اطلاعات و مخابرات به کار میره. این اصطلاح آنقدرها تخصصی نیست ولی شاید شما هم تا به حال آن را نشنیده باشید.

ترانکینگ در حقیقت به پیکربندی شبکه برمی‌گرده. این عمل، داده‌ها را به مؤثرترین و پربازده‌ترین شیوه بین چندین و چند چیز حمل و منتقل می‌کنه؛ آن هم بدون آنکه نیازی به استفاده از لینک‌ها و رابط‌های یک به یک داشته باشه. همین امر موجب سهولت انتقال داده‌ها برای شرکت‌ها و پروژه‌های بزرگ و کوچک شده و هرچه تجارت بزرگ‌تر باشه، نیاز به ترانکینگ هم بیشتر میشه.

برند ترانکینگ

انواع ترانکینگ

ترانکینگ را از لحاظ انواع، به چند نوع مختلف تقسیم می‌کنن. اولین نوع آن از نظر مواد به‌کار رفته در آن‌هاست. البته این انواع از برند ترانکینگ جداست و می‌تونید در هر برندی، این انواع مختلف را پیدا کنید. انواع مختلف این وسیله از نظر ماده شامل موارد زیر میشه:

  • آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، فولاد گالوانیزه‌شده و دیگر فلزات.
  • ترانکینگ‌های PVC و دیگر پلاستیک‌ها.
  • ترانکینگ گیره‌دار، خودچسبنده و شکاف‌دار، از انواع مختلف ترانکینگ از لحاظ ماده اولیه هستن.
بهترین تولید کننده ترانک

اما ترانکینگ‌ها را میشه به انواع دیگری هم تقسیم کرد. به‌طور کلی راه‌های مختلفی برای استفاده از ترانکینگ در شبکه وجود داره. این راه‌ها شامل پخش برنامه مانند صداوسیما، سیستم‌های موبایلی و شبکه‌های داده میشن. در ادامه به بررسی هرکدام از این انواع می‌پردازیم.

ترانکینگ در سیستم‌های تلفنی

تاریخ اصطلاح «ترانکینگ» به دوران سیستم‌های تلفنی آنالوگ برمی‌گرده. با آن سیستم‌ها، بسیاری از کاربران تلفن ثابت، تعداد کمی از راه‌های ارتباطی را با یکدیگر به اشتراک می‌گذاشتن که از یک خط ترانک اصلی گسترش پیدا می‌کرد؛ مثل شاخه‌های یک درخت.

امروز، ترانک‌ها می‌تونن نودهای شبکه سوئیچ، مانند صرافی‌های شعبه خصوصی (PBX) و دفاتر مرکزی را به هم وصل کنن. لینک‌های ترانک پروتکل آغاز نشست (SIP) هم به پروتکل صدا روی اینترنت (VoIP) توانایی اتصال یک PBX را به اینترنت میده. در زمینه تلفن سازمانی، تحول ترانک‌های مالتی پلکسی چندزمانی به ترانک‌های SIP، حول سال 2009 شروع شد. از آن زمان، برند ترانکینگ واحد به چندین برند مختلف دیگر هم گسترش پیدا کرد.

VoIP که به ترانکینگ IP هم معروفه، فناوری جالبیه که حرف‌های انسان را برای انتقال دیجیتالی از طریق اینترنت به داده تبدیل می‌کنه. اما در مقابل، خطوط تلفنی آنالوگ، سیگنال‌های الکتریکی را در طول کابل‌ها می‌فرسته تا تغییرات را در صدا به وجود بیاره.

بهترین ترانک موجود در بازار
ترانک SIP، در حقیقت نمونه‌ی مجازی خطوط تلفنی آنالوگه. این ترانک، تعداد نامحدودی از شبکه‌ها را به سیستم PBX وصل می‌کنه تا به این ترتیب، امکان تماس بین‌المللی و از راه دور از طریق اینترنت را به وجود بیاره. روتر ترانک SIP باید با کیفیت‌ها و استانداردهای سرویس موردنظر تنظیم بشه تا تضمین کنه که ترافیک صوتی بر فعالیت‌های داده فشرده، مثل دانلود یا پخش محتوا، اولویت داره.

شبکه‌های داده‌ی کامپیوتری

شبکه‌های داده عمدتا از این دو نوع ترانک استفاده می‌کنن:

  • ترانک‌هایی که داده را از چندین شبکه حوزه محلی یا شبکه محلی مجازی (VLAN) در طول یک اتصال واحد میان سوئیچ‌های شبکه یا روترها حمل می‌کنن. به این ترانک، پورت ترانک گفته میشه.
  • ترانک‌هایی که چندین لینک فیزیکی را با هم جمع می‌کنن تا یک لینک منطقی‌تر و مطمئن‌تر، با ظرفیت بالاتر و تنها را بسازن که ترانکینگ پورت نامیده میشه.

برندهای تولید کننده ترانکینگ

گرچه که ترانکینگ در هر صورت وسیله‌ای مورد نیاز برای تجهیزات شبکه‌ای شماست و می‌تونه کمک کنه که داده‌ها را بهتر منتقل کنید، اما نباید اهمیت برند ترانک را هم فراموش کرد. تجهیزات پسیو شبکه می‌تواند نقش مهمی در یک سیستم داشته باشد. مانند هروسیله‌ی دیگری، برند تولید کننده ترانک هم در کیفیت و کارآیی آن تأثیرگذاره و هرچه برند بهتری را استفاده کنید، خیال شما از بابت کیفیت و دوام محصول خود، راحت‌تره. اما چطور میشه بهترین برند سازنده ترانکینگ را پیدا کرد؟ اگر شما هم می‌خواهید بهترین ترانک موجود در بازار را تهیه کنید، با ما همراه باشید تا در این بخش 5 برند ترانکینگ برتر را به شما معرفی کنیم.

برند ترانکینگ

ترانک لگراند : متنوع و محکم

برند لگراند (Legrand) نه‌تنها از نظر ترانکینگ، بلکه در بیشتر تولیدات الکتریکی از بهترین برندهای دنیا محسوب میشه. یکی از دلایل محبوبیت این برند هم استفاده از به‌روزترین فناوری و مواد خام باکیفیته. همین موجب میشه که محصولی بسیار بادوام داشته باشید که تمام نیازهای شما را برطرف کنه. این محصول در سایزهایی مثل 50×80 و 105×50 موجود است. با استفاده از ترانکینگ لگراند، شما هم قدم با تکنولوژی روز دنیا جلو میرید و سیم‌کشی‌های قدیمی و از کار افتاده سازه خود را به‌روز می‌کنید. اما آن چیزی که ترانکینگ لگراند را جزو برترین برند ترانکینگ قرار میده، ویژگی‌های بسیار جالب آن هست. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • تنوع جنس بدنه و وجود آن در سه نوع استیل، آلومینیومی و PVC
  • رنگ بدنه شفاف و جذاب
  • استفاده راحت در هر فضا و مکان
  • مقاومت در برابر نور خورشید و هرگونه تغییر رنگ
  • ضدحریق و عدم انتقال آتش
  • داشتن زوایا و ارتفاع مختلف و مناسب با هر زاویه‌ای برای نصب سریع و آسان
  • هزینه‌های بسیار کم

ترانکینگ البرز:‌ یک تیر و چند نشان

البرز را هم میشه بهترین ترانک موجود در بازار دونست. با استفاده از این برند ترانکینگ، دیگر هیچ دغدغه‌ای ندارین و می‌تونین حتی یک شبکه سازمان‌یافته و کامل از کابل‌ها و تجهیزات خود به وجود بیارین. با استفاده از این ترانکینگ نه‌تنها فضا برای استفاده از دیگر تجهیزات باز میشه و محیط زیباتر میشه، بلکه امنیت محیطی که کابل‌ها را در آن نگه می‌دارید هم افزایش میدید. این ترانکینگ در سایزهایی مثل 50×105 موجود است. با ترانکینگ البرز، با یک تیر چند نشان می‌زنید و بهترین استفاده را از سیم‌کشی شبکه خود می‌کنید. ویژگی‌های برند البرز:

  • نصب راحت و سریع بدون هیچ دردسری
  • امکان استفاده از پارتیشن‌های مخصوص حتی در سه نقطه از بدنه‌ی محصول برای تقسیم‌بندی هرچه بهتر سیم‌ها
  • دارای درب منعطف و امکان اجرا در زوایای مختلف
  • امکان نصب هر تجهیزات دیگری مثل کلید برق، شبکه و حتی پریزهای تلفن روی بدنه ترانکینگ
برند تولید کننده ترانک

همچنین باید اشاره کنیم که این محصول دارای اندازه‌های استانداردیه که مشتریان می‌تونن بر حسب محل موردنظر خود، بهترین ابعاد آن را انتخاب کنن. پس اگر دنبال ترانکینگی با جنس بسیار مقاومید که در برابر هیچ ضربه‌ای آسیب نبینه، ترانکینگ البرز یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌شمار میره.

ترانکینگ دانوب: پیشرفته‌ترین ترانک‌ها

برند دانوب از لحاظ تولیدات، به دلیل آنکه از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات برای تولید تجهیزات خود استفاده می‌کنه، یک برند جهانیه. این برند با برندهای اروپایی رقابت می‌کنه و به همین دلیل، در ایران هم طرفداران زیادی داره. پس اگر به‌دنبال برند ترانکینگ مطمئنی هستید که سطح محصولات شما را نسبت به دیگر محصولات متمایز کنه، ترانکینگ دانوب بهترین گزینه است.

بهترین تولید کننده ترانک

شما می‌تونید انواع ترانکینگ‌های شبکه دانوب را بررسی و بهترین آن‌ها را به تناسب شبکه خود انتخاب کنید. ویژگی‌های اصلی و منحصربه‌فرد ترانکینگ دانوب:

  • می‌تونید مسیر عبور تمام سیم‌ها را از هم جدا کنید و پارتیشن موردنظر خود را نصب نمایید.
  • درب ترانکینگ‌های این برند از امکان جالب قفل شدن برخوردارن که در کمتر برندی میشه چنین ویژگی جالبی را پیدا کرد.
  • ترانکینگ‌های دانوب کاملا در برابر آتش‌سوزی مقاومن و هرگز آتش نمی‌گیرن.
  • بدنه ترانکینگ‌های دانوب کاملا منعطفه و به شکلی که شما می‌خواهید تغییر می‌کنه.
  •  به‌راحتی می‌تونید بدنه این ترانکینگ‌ها را رنگ بزنید.
  • همچنین در سایز‌های مختلفی مثل 101×50 و 50×80 در دسترس است.

ترانکینگ سوپیتا: مرغوب و بادوام

سوپیتا هم از برندهای شناخته‌شده‌ی سازنده ترانکینگ جهانه. تمام محصولات این شرکت هم از کیفیت و هم از تنوع بسیار بالا برخوردارن که باعث شده هیچ مشتری از آن‌ها ناامید نشه. همچنین در سایزهای مختلف مثل 80×50 و 50×100 میلی‌متر موجود است. به همین ترتیب اگر اولین محصول را از آن‌ها خریداری کنید، مطمئنا باز هم از این برند خرید می‌کنید. البته استفاده از محصولات اولیه مرغوب از دلایل موفقیت این برند و متمایز شدن آن نسبت به بقیه برندهای موجود در بازاره. در زیر، برخی از ویژگی‌های این برند ترانکینگ محبوب را خدمت شما بررسی می‌کنیم:

  • اولین ویژگی متفاوت این برند، منعطف بودن محصولات آن هست. دلیل این انعطاف‌پذیری هم چیزی نیست جز استفاده از مواد اولیه بسیار باکیفیت.
  • ترانکینگ سوپیتا، سطح بسیار صاف و شفافی داره که کار شما را راحت‌تر می‌کنه و زیبایی خاصی به اطراف می‌بخشه.
  • این ترانکینگ‌ها همچنین اصلا آتش نمی‌گیرن و غیرقابل اشتعالن.
  • ترانکینگ‌های سوپیتا به‌دلیل طراحی جدیدی که دارن از درب‌های محکمی هم برخوردار هستن که امنیت و دوام آن‌ها را بیشتر می‌کنه.

ترانکینگ اشنایدر: قدیمی‌ترین برند

این برند از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای ترانکینگ دنیاست که یکی از بهترین‌ها هم به‌شمار میره. اشنایدر نه‌تنها این محصول، بلکه محصولات الکترونیکی، محصولات مربوط به شبکه و برای توزیع و انتقال برق بسیاری را هم تولید می‌کنه.

برند ترانک

ترانکینگ‌های تولیدی این شرکت، از محبوب‌ترین‌ها به‌شمار میرن که با یکبار خرید آن‌ها، تا مدت‌ها نیازی به تعویض یا تعمیر ندارید و می‌تونید با خیال راحت سیم‌های شبکه خود را سازماندهی کنید. چند ویژگی مهم این ترانکینگ در مقایسه با دیگر برندها:

  • ترانکینگ‌های اشنایدر از سایزهای متنوعی مثل 50×80 و 50×150 میلی‌متر برخوردارن که باعث میشه هرکسی بتونه محصول مناسب خود را در میان آن‌ها پیدا کنه.
  • این ترانکینگ‌ها از متعلقات و لوازم مختلفی برای نصب روی بدنه ترانک‌ها برخوردارن که می‌تونید از آن‌ها استفاده کنید و در کمتر برند ترانکینگ دیگری دیده میشه.
  • مهم‌ترین ویژگی ترانکینگ‌های اشنایدر شاید آن باشه که قیمت آن‌ها در مقایسه با برندهای دیگری همچون لگراند بسیار کمتره. به همین دلیل همه‌ی افراد با هر بودجه‌ای می‌تونن این ترانکینگ‌ها را خریداری کنن.

حرف آخر

برند ترانکینگ موضوعی بود که در مقاله امروز به آن پرداختیم و مهم‌ترین ویژگی‌های این لوازم ضروری را خدمت شما توضیح دادیم. ترانکینگ، از ضروری‌ترین و پرکاربردترین محصولات در یک شبکه محسوب میشه. از اولیه‌ترین کاربردهای آن‌ها اینه که سیم‌های موجود در شبکه شما را سازماندهی و مدیریت می‌کنن. این کار، هم به فضای شبکه شما زیبایی خاصی را هدیه میده و هم موجب استفاده بهتر از فضا و بالا رفتن امنیت سیم‌ها میشه. ترانکینگ‌ها در انتقال داده‌ها هم نقش دارن و می‌تونن آن‌ها را با سرعت بسیار بیشتری منتقل کنن.

در مقاله امروز، می‌تونید با این ابزارهای ضروری شبکه، کاربردهای مختلف آن‌ها، انواع و 5 برند برتر موجود در بازار آشنا بشید و بهترین برند را برای خود خریداری کنید.

سوالات متداول

ترانکینگ چیست؟

ترانکینگ به زبان ساده به کانال‌هایی گفته میشه که سیم‌های مختلف موجود در یک شبکه را مثل سیم خود شبکه، برق و یا تلفن، در خود جا میده. این محصول به وجود آمده تا از سیم‌های شما محافظت کنه.

اهمیت استفاده از ترانکینگ چیست؟

با استفاده از ترانکینگ، از سیم‌های شبکه خود محافظت می‌کنید و باعث بالا رفتن دوام و ماندگاری سیم‌های مختلف شبکه میشید.

بهترین برند ترانکینگ کدوم برنده؟

این موضوع به شما و نیازی که دارید، بستگی داره. در این مقاله ما 5 برند برتر را معرفی کردیم که می‌تونید با خواندن ویژگی‌های آن‌ها بهترین را برای خود انتخاب کنید. اگر باز هم نتونستید تصمیم بگیرید، می‌تونید از کارشناسان سایت ما کمک بگیرید.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x