دسته‌بندی نشده

بررسی ترانکینگ لگراند – آشنایی با انواع ترانک لگراند

ترانکینگ‌ها محفظه‌هایی هستن که برای کابل کشی در ساختمان به کار میرن؛ با استفاده از اون‌ها دیگه نیازی به استفاده از روش‌های قدیمی نیست. برندهای زیادی در ساخت انواع ترانکینگ تخصص دارن. یکی از معروف‌ترین این برندها، برند لگراند هست. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی اینکه ترانکینگ لگراند چیست صحبت و مشخصات و کاربرد اون رو بررسی کنیم. تا آخر این مقاله ما رو همراهی کنین.

همه چیز درباره ترانکینگ لگراند

در بالا توضیح دادیم که ترانکینگ چیه. حالا به‌صورت اختصاصی ویژگی و خصوصیات انواع ترانک لگراند رو توضیح میدیم. سیستم ترانکینگ به‌منظور حمل جریانی عمل می‌کنه که از تجمع و ترکیب کابل‌های برقی متفاوت به‌وجود میاد. داخل ترانکینگ‌ها میشه از پارتیشن استفاده کرد؛ بنابراین اون‌ها ابزاری عالی برای پیاده‌سازی شبکه‌های پیشرفته هستن. همچنین ترانک‌ها با توجه به مسیر جهت عبور کابل، معمولا پتانسیلی دارن که می‌تونیم با استفاده از اون روی ترانک‌ها پریز برق و شبکه و کلیدهای خاص رو به‌صورت مستقیم جاسازی کنیم.

کاربرد ترانکینگ لگراند چیست؟

حفاظت از کابل‌ها یک امر الزامیه. به همین دلیل از ترانک‌ها استفاده می‌کنیم که بدنه‌ای محکم در برابر ضربات دارن و این‌طوری از هرگونه آسیبی به کابل ها جلوگیری می‌کنن. لازم به ذکره که ترانکینگ در برابر شعله‌ی آتش و نفوذ آب و ضربات، نسبت به داکت مقاومت بیشتری داره. همچنین قابلیت نصب انواع کلید و پریز روی اون وجود داره.

مشخصات هر ترانک لگراند چیست؟

ترانکینگ لگراند با داشتن خصوصیات و ویژگی‌های کاربردی، تنوع و البته کیفیت بالا، محبوبیت نسبتا بیشتری داره. برای مثال، در انواع ترانکینگ لگراند می‌تونیم پریز برق، پریز شبکه و پریز تلفن رو داخل ماژول‌های خاص قرار بدیم و ماژول‌ها رو هم در بدنه‌ی ترانک بذاریم. اما داکت‌های معمولی در بازار چنین امکانی رو ندارن و همون‌طور که قبلا اشاره کردم فقط برای عبور کابل به کار میرن. ترانکینگ یکی از بهترین گزینه‌ها جهت پیاده‌سازی شبکه‌های پیشرفته است. اغلب ترانک‌ها از موادی ساخته میشن که در برابر اشتعال مقاوم هستن، به این ترتیب میشه از اون‌ها در هر فضایی استفاده کرد. در برخی از کارخانه‌ها ترانک‌ها با ویژگی‌های خاصی تولید میشن. به‌عنوان مثال، می‌تونیم به ترانک‌های ضد باکتری، ترانک‌های قرنیزی و ترانک‌های ضد نویز اشاره کنیم.

مقایسه ترانک لگراند با برندهای دیگر

ترانک لگراند یکی از بهترین و کاربردی‌ترین وسایل در کابل کشیه. البته در این حین برندهای دیگه‌ای هم وجود دارن که از نظر کیفیت تقریبا با ترانکینگ لگراند برابری می‌کنن. اما وجود تنوع بالا در سایز ترانکینگ‌های این برند، باعث‌شده تا کاربران زیادی از این برند استفاده کنن.

بررسی متعلقات ترانکینگ لگراند

متعلقات ترانکینگ برای استفاده‌ی بهتر و راحت‌تر از ترانکینگ‌ها ساخته شدن. این متعلقات شامل: پارتیشن، زوایای داخلی، زوایای خارجی، زوایای تخت، سه راهی، مسدودکننده، قطعه اتصال درب، قطعه اتصال بدنه و کادر ماژول میشن.

پارتیشن

پارتیشن یکی از اجزای متعلقات ترانک لگرانده که مسیر عبور کابل‌های شبکه، کابل‌های برق و کابل‌های تلفن رو جدا می‌کنه. از پارتیشن برای جلوگیری از برخورد کابل شبکه و سیم‌ها استفاده میشه. به این ترتیب تداخل فرکانس و نویز به وجود نمیاد.

درب ترانکینگ

روی هر ترانک‌، یک درب قرار داره. این درب میتونه از جنس نرم یا سخت باشه. واضحه که جداسازی درب نرم آسان‌تر از درب سخته. درب نرم منعطف‌تره و راحت‌تر از بدنه ترانک جدا میشه. این وسیله در گوشه‌ها و زوایا استفاده میشه که باعث زیباتر شدن تجهیزات ترانکینگ میشه.

مسدود کننده (بست انتها)

مسدود کننده برای بسته شدن ابتدا و انتهای ترانک ها استفاده میشه تا هم فرم زیباتری داشته باشه و هم ایمنی تجهیزات بیشتر بشه.

درزگیر (قطعه اتصال)

درزگیرها برای اتصال دو ترانک یا دو درب به کار میرن. از این وسیله هنگام اتصال دو ترانک یا دو درب به دنبال هم، به‌منظور مخفی کردن محل اتصال استفاده میشه. درزگیر سه قطعه داره که قطعه اتصال درب روی ترانک قرار می‌گیره و قطعات دیگه هم در قسمت لبه‌های ترانک وصل میشن که باعث بهتر شدن ظاهر ترانک میشه.

زوایای ترانکینگ

زاویه داخلی برای نصب در گوشه‌های 90 درجه داخلی روی دیوار استفاده میشه و از زاویه خارجی برای اتصال در گوشه‌های 90 درجه بیرونی روی دیوار استفاده میشه. زاویه تخت لگراند برای متصل کردن ترانک‌ها به‌صورت قائم روی یک سطح صاف استفاده میشه.

سه راهی ترانکینگ

از سه راهی ترانک لگراند برای ایجاد انشعابات در مسیرهای عبور ترانک‌ها استفاده می‌کنن.

کادر ماژول

این وسیله به بدنه‌ی ترانک وصل میشه و باعث میشه که پریزها و کلیدهای برق در جایگاهشون قرار بگیرن. کادرهای ماژول در انواع 2 ماژول، 4 ماژول، 6 ماژول و 8 ماژول ارائه میشن.

حرف آخر

حالا که فهمیدیم ترانکینگ لگراند چیست و چه کاربردهایی داره، هنگام خرید هوشمندانه‌تر عمل می‌کنیم. همچنین در کنار این موارد با متعلقات ترانکینگ هم آشنا شدیم. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه. اگر هم سوالی داشتین کامنت بذارین تا جوابتون رو بدیم.

سوالات متداول

ترانکینگ چیه؟

ترانکینگ محفظه‌ای عموما پلاستیکیه که برای کابل کشی از اون استفاده میشه.

کاربرد ترانکینگ چیه؟

ترانکینگ از کابل‌ها محافظت می‌کنه. همچنین امکان نصب انواع پریز برق رو برای کاربران فراهم می‌کنه.

متعلقات ترانکینگ چه کاربردی دارن؟

متعلقات ترانکینگ نصب و اتصال چندین ترانک و درب ترانک رو آسون می‌کنن. همچنین نصب ترانکینگ‌ها با استفاده از اون‌ها راحت‌تره.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x