بیوگرافی و معرفی برند

مروری بر تاریخچه شرکت بلدن

کاربران فعال در حوزه‌ی تجهیزات شبکه، به‌طور معمول با اسم‌های تجاری و برندهای مختلفی سروکار دارن که برند بلدن یکی از معروف‌ترین اون‌هاست. این برند آمریکایی بیشتر به‌خاطر تولید پچ کورد، کابل‌های شبکه و کابل‌های ماهواره‌ای مشهوره. در ادامه به تاریخچه شرکت بلدن نگاهی میندازیم.

تاریخچه برند بلدن

یکی از قدیمی‌ترین برند‌های مطرح در تولید تجهیزات پسیو شبکه، برند بلدن هست که تاریخچه پر ماجرایی داره. این برند در سال 1902 توسط «جوزف بلدن» در شیکاگو تاسیس شد. 3 سال بعد، این شرکت با ساخت دستگاه عایق‌بندی سیم‌های برق، انقلاب بزرگی رو در سرنوشت خودش رقم زد.

بعد ‌از این اتفاق و موفقیت‌های اولیه، این برند به ناچار در سال 1910 به مکان بزرگ‌تری منتقل شد و تولید انواع لاستیک سیم رو در دستور کار خودش قرار داد. پیشرفت این شرکت ادامه داشت. انقلاب دوم این شرکت در سال 1927 اتفاق افتاد؛ جایی که یکی از مهندسان برق بلدن با اختراع پلاگین‌های لاستیکی، جهش چشمگیری رو برای Belden به ارمغان آورد.

برند بلدن

بلدن بعد از جنگ جهانی دوم

تاریخچه شرکت بلدن با تشدید درگیری‌ها در جنگ جهانی دوم، کمی تغییر کرد و شرکت بلدن برای مدتی به تولید کابل‌های مورد نیاز در تجهیزات جنگی مثل هواپیماها و تانک‌ها پرداخت. با پایان جنگ جهانی دوم عصر فعالیت‌های اصلی این شرکت شروع شد. بلدن تنوع زیادی برای تولید انواع کابل‌های برق به وجود آورد و فروش اون رو گسترش داد.

تاریخچه برند بلدن

شرکت بلدن در سال 1980 برای تولید قطعات الکتریکی با شرکت «کروز» به توافق رسید. به همین دلیل، باز هم مجبور به نقل مکان شد و مقصد اون هم جایی نبود جز ایندیانا. در سال 1993 با استارت یک استراتژی فوق‌العاده توسط شرکت، سهام شرکت به سرعت رشد کرد به‌طوری که طی یک دهه، این سهام از 400 میلیون دلار به 1.5 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

«بلدن» تشنه‌ی پیشرفت بود و 2 سال بعد (در سال 2005) جان استارپ رو به‌عنوان مدیرعامل معرفی کرد. این داستان تا جایی ادامه داشت که شرکت بلدن در سال 2010 حتی شرکت‌های «بتس» و «توماس» رو برای گسترش فعالیت‌هاش در زمینه‌ی تولید تجهیزات ارتباطی خرید. دو سال بعد، بلدن با تولید انبوه کابل‌های ماهواره‌ای، پچ کورد و کابل‌ لن به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های دنیا در زمینه‌ی تولید تجهیزات شبکه تبدیل شد.

کابل شبکه بلدن

محصولات برند بلدن

امروزه تجهیزات شبکه بلدن به سراسر دنیا صادر میشن. اتفاقا محصولات زیادی از این برند در ایران هم پیدا میشه؛ پچ کورد و کابل شبکه بلدن از مهم‌ترین محصولات این برند معتبر در بازارهای ایران هستن که محبوبیت زیادی هم دارن. برند بلدن در تولید کابل شبکه و تجهیزات پسیو شبکه پیشرفت زیادی داشته و با پیروی از استانداردهای بین ‌المللی، محصولات با کیفیتی‌ به بازارهای جهانی عرضه کرده.

تاریخچه بلدن

این شرکت انواع کابل شبکه Cat6 و Cat5e رو به‌صورت UTP و SFTP در متراژ 305 متری تولید می‌کنه. این محصولات روکش PVC دارن و مغز اون‎‌ها CCC یا CCA است. در مورد پچ کورد بلدن هم باید بگیم که به‌صورت Cat6 UTP و در رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، طوسی، مشکی، نارنجی و سبز تولید میشن. متراژهای این پچ کوردها 0.3، 0.5، 1،2، 3، 5، 10، 15، 20، 30 و 40 متریه.

 حرف آخر

زمانی که بلدن تاسیس شد شاید حتی خوش‌بین‌ترین طرفداران شرکت هم فکر نمی‌کردن که روزی این شرکت تا این اندازه پیشرفت کنه. درسته این شرکت بیش از یک قرن که فعال بوده اما میشه گفت که این ترقی‌ها پیوسته نبوده. یعنی می‌تونیم بگیم که تاریخچه شرکت بلدن در چند مقطع از مسیر طولانی‌ای که طی کرده، تونسته خودش رو از یک شرکت کوچک در شیکاگو به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کابل‌ شبکه و کابل‌های ماهواره‌ای تبدیل کنه.

سوالات متداول

کدوم یکی از محصولات بلدن در ایران محبوب هستن؟

پچ کورد، کابل شبکه، سوکت و …

کابل‌های شبکه بلدن چه استانداردی دارن؟

Cat6 و Cat5e به‌صورت UTP و  SFTP

پچ کوردهای بلدن چه متراژ و رنگ‌هایی دارن؟

رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، طوسی، مشکی، نارنجی و سبز و در متراژهای 0.3، 0.5، 1،2، 3، 5، 10، 15، 20، 30 و 40 متری.

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x